Gydymas gamta. Buvimas gryname ore

Paskelbta kitokiamintis 2019.04.09 0 Komentarai SVEIKATINGUMAS,

Artėjant vasarai, artėja ir piknikų metas. Pokalbiai su draugais, poilsis tyloje, o gal vakarienė pakrantėje. O kol šiandien lauke dar vėsu, norime pasidalinti įdomiais faktais apie buvimą gryname ore bet kokiomis oro sąlygomis.


 Ar žinojote, kad nuo 2018m Škotijos gydytojai gali oficialiai išrašyti savo pacientas gydymą "gamta"? Gydytojai sudaro rekomendacinį užsiėmimų gryname ore kalendorinių/receptą. Taip siekiama sumažinti tokius ligų simptomus kaip: kraujo spaudimas, diabetas, nerimas, stresas, psichinės ar širdies ligos. Grafikai skiriami imunitetui ir nuotaikai sustiprinti. Receptas neapsiriboja tik pasivaikščiojimais gamtoje. Skiriamos konkrečios užduotys. Kaip pavyzdys: įkopti į kalną, nulipdyti smėlio pilį, pavedžioti kaimyno šunį, priskinti lauko gėlių ar surengti stovyklą ar pikniką su draugais:)
Škotijos gydytojai pakluso mokslui, kuris jau ne kartą ir ne du moksliškai įrodė buvimo gamtoje naudingumo faktus. Keletas jų:


1. Buvimas gamtoje tiesiogiai koreliuoja su ilgesne gyvenimo trukme.
2. Gerina maistinių medžiagų įsisavinimą.
3. Padeda susikoncentruoti, stiprina atmintį (smegenys pailsi geriau, negu kitomis vidaus patalpų atsipalaidavimo formomis).
4. Didina kūrybiškumą (atsiribojama nuo elektroninių prietaisų ir programėlių).
5. Stiprina imunitetą ir gerina nuotaiką.
6. Ypatingai pabrėžiama nauda buvimo žaliuose mišk
uose.  Japonijoje ši miško terapija yra vadinamo Shinrin-Yoku ir verčiamo angliškai "Forest Bathing Therapy".

 

Kaip manote, ar pakankamai laiko praleidžiate gamtoje? Ar tinkamai savimi pasirūpinate? Ilgiau būnant saulėje svarbu pasirūpinti vandeniu ir apsaugomis nuo saulės. Rengiant piknikus ant žolės – laikytis atidumo dėl erkių ir vabzdžių. Nepalikti po savęs šiukšlių. Žiemos pasivaikščiojimų metu turėti šildančios arbatos.

Smagaus laiko gamtoje.

 

 

Komentuoti